Planowanie kampanii – nie tylko online – cz.1

Planowanie kampanii – nie tylko online – cz.1

Wiele osób zastanawia się jaki wpływ będą miały ich aktywności marketingowe na zachowania użytkowników internetu. Czy w dobrym momencie rozpoczęliśmy kampanię czy należało się wstrzymać, a może zacząć wcześniej?

Można oczywiście zrobić kosztowne badania marketingowe, ale można też posłużyć się Google Insights for Search, znane również pod nazwą Statystyki wyszukiwarki Google – http://www.google.com/insights/search/.

W wielkim skrócie  – narzędzie sprawdza popularność danego słowa kluczowego na przestrzeni wcześniej zdefiniowanego zakresu dat. Można wybrać ostatni miesiąc jak i zakres dat od 2004r. Dostępne dane różnią się w zależności od regionu jaki wybraliśmy. Dla Polski dostępne są dane na poziomie województwa. Warto być zalogowanym, pojawią się dodatkowe informacje o wybranych słowach kluczowych.

Niektóre branże zachowują zbliżony wolumen zapytań przez cały rok, są też takie, gdzie sezonowość odgrywa dużą rolę.

Przyjrzyjmy się jednej z „sezonowych” branż – uczelniom wyższym:

google insights for search

 

Podane cyfry są wartościami względnymi, nie wskazują ile było dokładnie zapytań na wybrane frazy, a jedynie trend wyszukań. Warto zwrócić uwagę na to, że wolumen zapytań rośnie już na początku marca – a teraz ręka w górę – jaka uczelnia reklamuje się w marcu? Odp – żadna 🙂

W e-ffectica.pl prowadziliśmy kampanie dla uczelni wyższych – najwcześniejszy start to koniec kwietnia, chociaż zdarzały się kampanie w czerwcu, tuż po odbiorze świadectw maturalnych – czy to trochę nie za późno? Owszem, w marcu czy kwietniu nikt nie złoży aplikacji na uczelnię. Ale już wcześniej może zapoznać się z ofertą uczelni, poznać wymagania, a w miesiącach wiosenno-letnich uczelnia może przypomnieć o sobie i dotrzeć do tego użytkownika nie tylko poprzez wyszukiwarkę Google, ale także przez „Retargeting również zwany Remarketingiem”.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart